hrajeme ...

kjógen – samurajská komedie z kjóta
al-yaman - benefiční koncert pro jemen
bastien/ka
buzíci/ next picture
černá komedie
drazí pozůstalí
filumena marturano
hovory v+w
hudilas – 10 let
jsem hudilas
jsem žena
kabaret pro nezadané aneb svůj k svému
kabaret v metru aneb trasa e
koncert na CPIKu aneb půjdem spolu na vizitu
krevní destičky
kurtizána aneb za vším hledej ženu
lazebník sevilský
man of la mancha - premiéra!
mikulášská pohádka
modrá krev
mostly musicals
můj nejlepší kamarád
nad prahou půlměsíc 14. ročník festivalu kultur blízkého východu
náhlá smrt aneb majstrštyk
ne/normální
ne/normální
odpočívej v pokoji
panna a netvor
panna nebo vorel aneb detektivka kabaretní
performance studentské thálie 2019
popcorn
reforma
romeš a džuly (tragedie smutná, přesmutná)
sama sebou
se starci na chmelu
sovy/fukuró - mandarinky/kódži - lahodný jed/busu - mnich, kostra a její obal/honekawa
tick, tick...boom!
tribal prague
večer tříkrálový/ twelfth night
vojta a strašidla
zahrada
zone de tentations de théâtrales - la robe rouge
zone de tentations de théâtrales - voix libres 80 s

hráli jsme ...

bajka o lásce, pekle a márnici
dva na houpačce
jackie
jak šly hračky pryč
kříž u potoka
krysy
na větrné hůrce
obchodník s deštěm
psí matka
rent
rezidenční program - projekt synergie / 1+1=3
shpil zhe mir a lidele in yidish
tajná pohádka (o hadovi)
večeře s přáteli
vůz se senem
vztekání aneb nečekaný výlet na planetu zlobidlex
zápalka aneb noc v kabaretu
zdání o čase
zima
…i motýli jsou volní
 
 

bajka o lásce, pekle a márnici








caya makhélé

česká premiéra nejslavnější hry současného francouzského autora afrického původu v překladu m. a m.lázňovských. romantika a krutá realita, vášeň a černý humor. papis nyass na exotické bubny - živě! hrají: m. delišová, j. saic, k. březinová, r. pomajbo a p. nyass režie: p. hruška

Magicky laděný příběh bezdomovce Makiadiho, jehož touha po lásce zavede až k branám márnice… Na jeho strastiplné cestěk poznání své lásky ho provází Artinem (mladá žena, která hledá naplnění), Motema (žena, jejíž jméno je symbolem lásky a děvčátko, které je v márnici jako doma) a Ogba (muž mnoha tváří). Tajemnou atmosféru celého příběhu navodí především Papis Nyass alias Mokonzi Jamuziky (muž s předtuchou) svou hrou na africké bubny.

Z TISKU...
BAJKA O LÁSCE, PEKLE A MÁRNICI
Autor: Hilda Mráčková, České noviny, 21.09.2004
PRAHA - V Africe je údajně vypravěčem každý. Alespoň to tvrdí autor divadelní hry Bajka o lásce, pekle a márnici Caya Makhélé. Úkolem vypravěče není nic menšího, než zaujmout posluchače natolik, aby s ním prostřednictvím slov a rozpoutané fantazie spoluprožili spoustu vzrušujících okamžiků. Skutečnost, zkušenost, tradice, hra, to všechno je jen bezbřehý materiál, jehož prostřednictvím se lze toulat až kdesi za hranicemi poznatelna.
Tulák Makiadi míval všechno a pak všechno ztratil. Řadu zdánlivě důležitých věcí oželel docela rád a jistá zpustlost mu přinesla i své výhody, neboť jej osvobodila od zbytečných konvencí. Ale protože svoboda a opuštěnost snadno přecházejí jedna v druhou, zas až tak úplně vítězným pocitům nepropadá. Z nejhlubší bídy kolem něj vyvstal palčivě aktivizující příběh o ženě, která mu píše ze záhrobí o své marné lásce k němu. Cynik Makiadi kupodivu jejím slovům uvěří. Láska až za hrob je v tuto chvíli nejspíš to jediné, co může smysluplně zabydlet jeho nesmyslně pustou existenci. Na své každodenní pouti mezi svými dárci skromných požitků dospěje k jedinému rozhodnutí. Najde ji a zachrání a navždycky si přivlastní ten zázračně očistný pocit, že je někým milován až za hrob.
Lidé i nelidé kolem něj se prolínají v měnlivé bytosti, které chvílemi získají skoro realistické vzezření a společenské zařazení, chvílemi se jednoznačně začlení někam mezi přízraky a démony. Tulák se mezi nimi proplétá směrem k peklu, kde tuší svou milovanou sebevražedkyni, neboť pochopil, že ženu, která pro něj dokázala obětovat úplně všechno a pláče z lásky krvavé slzy by asi milovat dokázal. Každé nové setkání ho trochu promění a na každou jeho proměnu reaguje nový dopis od ženy, kterou nikdy neviděl a neuvidí a přesto hledá čím dál úpěnlivěji.
Kudy do pekla? Inu nejdřív zaživa do rakve, s rakví do márnice a z márnice už je to kousek. Žádné tabu. Není rozdílu mezi životem a smrtí. Jenom je třeba najít správný kód pro pohyb na jiné úrovni existence.
V představení Divadla Na prádle se podařilo tuhle současně nadčasovou cynickou pohádku zachytit v celé její hravé přeludnosti. Režisér Petr Hruška rozdělil plejádu rolí mezi čtyři herce a jednoho perkusistu. Kromě bezdomovce Makiada a Dítěte procházejícího zdí, jsou všechny ostatní role rozděleny mezi dva představitele. Ženské role hraje Martina Delišová, mužské Jakub Saic. Na dně jejich herectví je i při čitelném rozlišení postav cosi démonického. Bubny Papise Nyasse podpoří šamanské vyznění rafinovaného pohybového zpracování. Prvek účelové proměny postav a božsko-ďábelské hry s hlavním představitelem je obsažen i v textu. Makiadi se stal obětí drobné léčky. Přinesla mu sice světské uplatnění, ne však zrovna záviděníhodné. Žena, jejíž jméno je symbolem lásky, neexistuje.
Východisko hry i její vyznění jsou značně osvobozující. Autor akceptuje bídu a ukrutnost reality, střídá černý humor i romantiku a neusiluje o žádné poselství. Po dvou hodinách pouti po tenké hranici existence a nicoty však poutník bezděky přece jen cosi dokázal. Nakazil pár bytostí svou ryzí svobodou a vitalitou, diváky nevyjímaje.

 
 

dva na houpačce






william gibson

"…všechno to říkáte, protože máte strach, ale nevíte, jestli je to komedie nebo drama." Hořká komedie o hledání lásky, nalézání druhých, odpouštění sobě samotnému.

hrají: igor bareš a kateřina březinová.
hudební improvizace: klára šenkyříková a jan hradecký
režie: petr hruška.

cena vstupenek 180,- / 120,-. na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp.
délka představení: 2 h 45 min, 15 minut přestávka

premiéra 8.4.2006

 
 

jackie






elfriede jelineková

...komorní inscenace básnického textu v současnosti nejinscenovanější rakouské autorky, známé kontroverzními tématy.

...když převáží obraz nad skutečností, stanou se z člověka jeho šaty – podobně jako se jimi stala jacqueline kennedyová. rozporuplný, skandály opředený životní osud někdejší americké first lady.
...komorní činoherní inscenace netradičního textu pracuje s americkým mýtem 60. let – doby, kdy vzniká fenomén mediálního soukromí společensky exponovaných osobností, a je kritickým pohledem na skutečný svět a jeho umělý obraz, zpochybňovaný vlastní existenciální úzkostí.
...čtvrtá část cyklu smrt a dívka z pera nositelky nobelovy ceny elfriede jelinekové.

hrají: l. roznětínská, b. andělová, j. křivánková, l. ferenzová
překlad: barbora schnelle
dramaturgie: lucie ferenzová
scénografie: tomáš bambušek
hudba: patrik charvát
video: štěpán jirák
fotografie: jan dvořák
režie: david czesany

cena vstupenek 140,- / 90,-. na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp. hrajeme v divadelní kavárně.
délka představení: 1 h 10 min, bez přestávky

česká premiéra 7.1. 2007
představení vzniklo za podpory rakouského kulturního fóra. práva k provozování hry zastupuje agentura ROWOHLT VERLAG GMBH, reinbek germany c/o aura-pont, veslařský ostrov 62, 147 00 praha 4

...TISK:

vladimír hulec (reflex 10-07)
...kdo se bojí elfriede jelinekové, měl by si zajít do pražského Divadla Na Prádle na její inscenaci hry Jackie. Bát se už nebude. Nepříliš rozsáhlý – původně jako monodrama psaný – text tam režisér David Czesany rozstříhal do komediálního, ztřeštěně podaného reje výstupů, které si mezi sebe rozdělily čtyři bláznivě nalíčené a oděné herečky, Lucie Roznětínská, Barbora Andělová, Jindřiška Křivánková a (na konci v roli MM) Lucie Ferenzová. Mají na sobě lepícími páskami “sešité” lesklé jednobarevné umělohmotné kusy “látek”. Ovšem velmi elegantně – jako vystřižené z obálek trendy časopisů šedeátých let. Důvod je nasnadě: hra je životní zpovědí Jackie Kennedyové-Onassisové, manželky amerického prezidenta Johna Fitzegaralda Kennedyho a po jeho vraždě manželky řeckého rejdaře, miliardáře Aristotela Onassise. Zpovědí ovšem velmi netendeční. Jelinekové nechává svou postavu ustrnout ve slovníku a myšlení bývalé přispěvatelky módní rubriky deníku Washington Times-Herald, kde Jackie začínala. Tímto úhlem pohledu sleduje všechnydůležité události jejího života, včetně vraždy prvního manžela a nevěr manželů obou. Prvního s filmovou star Marilyn Monroeovou, druhého s operní divou Marií Callasovou. Jde o autorsky vyhraněný dokument jednoho života, jedné osoby, jednoho (naivního) způsobu vidění světa. Je to sranda, je to kabaret a je to i docela tvrdé strhávání růžových dioptrií o komkoli a čemkoli pro nás jen zprostředkovaně známém skrze mediální rubriky.

 
 

jak šly hračky pryč











eliška boušková, jan hradecký

autorská pohádková hra

příběh o malé dívce sáře a jejích hračkách. co všechno se stane, když se v domě objeví nová "dokonalá" panenka, se dozvíte jen u nás. inscenace kombinuje činoherní a loutkové divadlo.

hrají: eliška boušková, martina prášilová, marie zicháčková, michal kern, tomáš kobr a zdeněk kovář
výtvarník: magdaléna dvořáková
režie: jan hradecký

pro děti od 3 do 12 let

pohádkové neděle: cena vstupenek 90,- / 50,- kč
představení pro školy: cena vstupenek 60,- kč, pedagogický doprovod zdarma
na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp
.


délka představení: 1 h 15 min + 15 min přestávka
premiéra 27. 4. 2008

 
 

kříž u potoka










podle k. světlé napsal pavel ondruch

„cožpak jsme na světě, jen abychom měli radost a byli šťastnými?“ současné venkovské drama na motivy karolíny světlé.

místo, na němž je pochovaná žena, která proklela rod potockých – kříž u potoka. lidé se tam bojí chodit. mlynářova eva ne. kletbu postihující všechny ženy žijící u potockých se rozhodne zlomit a naplnit tak svou touhu po vyšším poslání. bezhlavě se provdá a začne boj s okolím i sama se sebou. vydrží mladistvé ideály zkoušku dospělosti? a je pocit vlastní výjimečnosti opravdovým důvodem k sebeobětování? jak daleko je to k pýše? Co je to ctnost a jaký má smysl? příběh o hledání správných životních cest. příběh o hledání hranice mezi egoismem a obětavostí. příběh o dospívání.

románu karolíny světlé nechybí dobře vystavěné postavy a dramatické situace. původní dramatický text pavla ondrucha, který z této premisy těžil, do jisté míry navazuje na tradici českého venkovského dramatu. próza, ač z roku 1868 se stala ideálním a vysoce aktuálním námětem pro studenty DAMU. ti se svou inscenací pokusí rehabilitovat polozapomenutou a stále podceňovanou spisovatelku. zároveň formou tradičního vyprávění velkého příběhu pojmenují úzkosti a tužby dneška.

hrají: t. ludvíková, k. klepáčová, j. suchý z tábora, i. orozovič, n. bartošová, e. spoustová
režie: p. ondruch

cena vstupenek 220,-/140,-kč. na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp.

...TISK:

Hra o emancipování ženy na motivy Karolíny Světlé
Člověk by si řekl, že májovci, tedy lidé kolem Nerudova a Hálkova almanachu Máj (1858), nemohou už zaujmout současníky, stíhané jinými problémy. Volba Kříže u potoka Karolíny Světlé mladou hereckou družinou kolem režiséra Pavla Ondrucha s dramaturgyní Kristýnou Čepkovou byla proto překvapivá.
Na druhé straně: Čím se liší emancipační snahy žen v obklopení maskulinní společnosti ve slovanském, pobaltském i románském, neřkuli pak v arabském světě, od prvních záblesků, které k nám vnesly Božena Němcová a její následovnice, k nimž Světlá určitě patřila?
Ondruchova dramatizace nejvýznamnější Karolíniny prózy z řádky jejích venkovských románů z Podještědí (Kříž u potoka, Kantůrčice, Frantina, Nemodlenec, a k nim povídky Skalák, Kresby z Ještědí nebo Divousové) je sympatická už od nápadu nebát se vstoupit do české literatury druhé fáze obrození. Kdo ji dneska čte?!
S dramaturgyní Čepkovou přinesl Ondruch do Divadla Na prádle na pražském Újezdu zajímavý příběh z časů, kdy se probouzející se literatura odpoutávala od idealismu Němcové k nastupujícímu realismu rozpracovanému zřetelněji Novákovou a vrcholícímu pak u Preissové a u Mrštíků...
V Kříži u potoka nadhodila Světlá častý osobní motiv: oběť ženy ve jménu vyššího ideálu a cíle. V dramatizaci se Eva (Tereza Ludvíková) snaží překonat rodovou kletbu sedláků Potockých – Ambrože (Igor Orozovič) a Štěpána (Jiří Suchý z Tábora), oněch „divousů“ s podivným vztahem k okolí, k hospodaření na statku, a zejména k ženám.
Dramatizace akcentovala osud děvečky u Potockých Mařičky (Klára Klepáčková). Do ní v současném výkladu koncentrovali autoři emancipovanost naruby; ničivý náboj ženy bez závazků, bez morálky, bez osobní a společenské citlivosti ústící do zhoubné frivolnosti a otrocké volnosti.
Sexteto postav je naplněno mladičkou vdovou po mlynáři Zuzanou (Nikola Bartošová) a matkou Potockých Johanou (Eva Spoustová). Obě jsou spíše mostem k zmíněnému idealismu s vizionářským naplňováním předtuch, kleteb, kontrastů víry a životní reality.
Scénická a kostýmová minimalizace Karla Čapka, režijně dobře připravené přestavby prostředí, silný, aktuální příběh. Stojí za to zabloudit do Divadla Na prádle. Do malé, ale zajímavé scény obohacující pražskou divadelní nabídku.

Jiří P. Kříž, Právo, staženo ze serveru novinky.cz

 
 

krysy















m. doležalová, j. zeman

autorská pitoreskní muzikálová podívaná inspirovaná japonskou lidovou povídkou, pygmalionem, starými hollywoodskými komediemi, jedním hlodavcem a čert ví čím ještě. plná sympaťáků a "lůzrů", gangsterů a femme fatales, lásky a bůh ví čeho ještě. brian: "no jasně, to už jsem slyšel tolikrát , ale ještě jsem nepotkal člověka, kterej by to myslel upřímně"

hrají: jan hofman, jan cina, marie doležalová, milada vaňkátová, jakub skála, petra doležalová, veronika nová, vojtěch havelka, kamila kikinčuková, matěj merunka, ondřej rychlý

hudba: milada vaňkátová

foto: pavel hofman

režie: marie doležalová, jan zeman

premiéra 16.3.2009

cena vstupenek 260,-/150,-kč.
délka představení: 2 h, 15 minut přestávka

 
 

na větrné hůrce

e. brontëová, p. ondruch

„cit? to je jako když se prořezává zub – čím víc to bolí, tím víc na něj koušu.“ cit, vášeň a posedlost? kdy a proč se jedno stává druhým? nebývale expresivní dramatický sextet na motivy veledíla emily brontëové v plné síle znovu na jevišti coby romantický a temný psychologický horor. hrají: l. král, a. rusevová, o. novák, m. sovová, p. besta a h. m. maroušková. hudba: p. trojan jr.. režie: p. ondruch. premiéra 11.10.2011 cena 260,- kč, senior/ student do 26 let 150,- kč

 
 

obchodník s deštěm













nathaniel richard nash

…byl podezřelý… přišel bůhví odkud a za sto dolarů slíbil dodat "až do domu" pořádný déšť…

...milý, komicky laděný, geniálně prostý příběh o hledání lásky, porozumění, o soudržnosti a láskyplných vztazích v rodině. vznikl již před padesáti lety a stal se předlohou pro stejnojmenný, dnes již legendární film.

hrají: k. březinová / a. talacková, i. bareš, p. křiváček, l. král / j. cina, j. saic,
r. pomajbo / l. král a z. košata
překlad: milan lukeš
režie: petr hruška.

cena vstupenek 260,-/150,-kč. na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp.
délka představení: 2 h 30 min, 15 minut přestávka

premiéra 17.12. 2004
autorská práva zastupuje DILIA

nathaniel richard nash
vl. jménem nathaniel r. nusbaum, narozen 7. července 1913, studoval na pensylvánské universitě. ve dvaceti letech nejmladší vedoucí divadelní katedry v harcumské koleji v bryn mawru, získal cenu maxwella andersona za hru rozloučení v imsfordu, z dalších titulů - mladá a krásná, pohleďte, jaguár!, děvčata v létě, hrst ohně, divoká kočka, 110 stuňů ve stínu a obchodník s deštěm (premiéra 28. října 1954 v neworském divadle gort theatre, 1957 vznikl stejnojmenný film s k. hepburnovou a b. lancasterem).

...TISK:

petr vácha

nekultura.cz 29.5. 2007
OBCHODNÍK S DEŠTĚM ANEB KÉŽ BY VÍC PRŠELO
Když jsem se vypravil do Divadla Na Prádle na inscenaci hry Richarda Nashe Obchodník s deštěm, trápily mě výčitky svědomí a pochyby. Už dlouho jsem nereferoval o nějaké premiéře a teď už zas budu vykopávat fosílii a co když to nebude stát za to o tom vůbec psát. Ale nakonec, třeba mě to překvapí.
Základním možným inscenačním úskalím je najít vhodného herce pro hlavní roli. A angažování Igora Bareše byla od režiséra Petra Hrušky rozhodně dobrá volba. Svým hřmotným zjevem a projevem tvořil střed celé inscenace, a kdykoliv se objevil na scéně, vše se točilo kolem něj. Jeho Bill Starbuck byl vyváženým mixem vypočítavého podvodníka a nenapravitelného snílka, který utíká do snu před neuspokojivou realitou, a až do konce nebylo jasné, kterým z nich je spíš. Sice se v některých momentech zasnil a vykládal vybájené historky, ale jako by skoro v každém takovém extempore bylo obsaženo drobné shození, ze kterého bylo vidět, že ví, že pábí. Toto "mrknutí" na diváka však nebylo nějak okaté, stačila třeba jen drobná odchylka v intonaci či pohled stranou. Tato minimální gesta však na upraveném prostoru Divadla Na Prádle stačila, protože se hrálo v arénovém prostoru, kde diváci tvořili pomyslné čtyři stěny, což celý prostor velmi zintimňovalo.
Scéna byla kvůli tomuto prostorovému uspořádání poměrně minimalistická, ale přesto vytvářela docela iluzivní interiér farmy se stolem, několika skříňkami a zvýšenou plochou, která sloužila jako postel v komoře. S tímto obvyklým uspořádáním si bez větších problémů poradil i zbytek herců.
I jinak byly herecké kreace velmi dobré. Líza Kateřiny Březinové byla oním ošklivým káčátkem, ve kterém Starbuck probudí fantazii a sebedůvěru, a z odtažité racionalistky udělá nadšenou dívenku. Zřejmě nejvděčnější roli měl Lukáš Král, který hrál Lízina pomaleji chápajícího bratra Jima. I když jeho výkon místy sklouzával ke karikatuře, dokázal být i správně naivní a nadšený (například bušení na buben kvůli přivolání deště). Třetí sourozenec Jonáš (Roman Pomajbo) je konzervativním zastáncem morálních a rodinných hodnot, zatímco pravý otec rodiny (Petr Křiváček) je stárnoucím mužem, který svým dětem přeje to nejlepší a je ochotný pro jejich štěstí mnohé odpustit. Dobrý je také Jakub Saic coby Bill, který jakožto strážce zákona má onen správně tvrdý a neústupný výraz, který ovšem trochu nemotivovaně na závěr zavrhuje.
Inscenace Nashovy hry by mohla lehko sklouznout k patosu či k přílišnému poučování, jak je skvělé věřit si a mít fantazii. To se však povedlo režiséru Hruškovi odbourat, protože v textu inscenace je plno komických momentů, jež tento potenciální patos srážejí. Díky této vyváženosti, hereckým výkonům a celkové kompaktnosti inscenace bez podstatných přehmatů je Obchodník s deštěm velmi příjemným oddechem od sebestředných experimentů a na druhé straně kamenně kamenných divadelních konzerv. Zkrátka, příjemně strávený večer, zábava, zamyšlení, dobří herci a skvělý Igor Bareš. Nechat se překvapit se někdy vyplatí.


jana soprová, www.scena.cz,11.1.2005
OBCHODNÍK S DEŠTĚM JE KAPKOU POZITIVNÍ ENERGIE
Obchodník s deštěm Richarda Nashe, geniálně prostý příběh o hledání lásky a porozumění, o soudržnosti a láskyplných vztazích v rodině, vznikl před padesáti lety, a od té doby se stále drží na repertoáru nejen u nás…. Stále to zabírá, stále znovu si necháváme „napršet na duši“ a křísíme k životu své dušičky zdeptané stresy a pochybnostmi. ... nejnovější inscenace Obchodníka v Divadle na prádle pro mě byla příjemným překvapením v několika směrech. Poprvé jsem viděla Obchodníka s deštěm v netypickém arénovitém prostoru. Celý příběh je rozehrán v prostoru uprostřed sálu obklopeného ze čtyř stran sedadly, proměňovaném v detailech jen v krátkých zatměních. ... Vzbuzuje to tak chvílemi pocit až dokumentární…Sympatickým rysem režie Petra Hrušky je, že upřednostnil komický prvek hry, a právě to dodalo inscenaci šťávu. Přitom ale nejde o výrazně komickou stylizaci postav, jen si v tom kontrastu uvědomíme, jak někdy naše velké problémy mohou z vnějšího pohledu působit trapně komicky. ... Líza Kateřiny Březinové je charakterizována nežensky dlouhými kroky, tím, jak se do všeho hrne, jak odsekává své repliky. Má milý úsměv, je sympatická, ale neovládá a vlastně ani nechce ovládat typicky ženské fígle. ... Otec Curry Petra Křiváčka v sobě má klid životem těžce zkoušeného chlapa, kterému zůstaly na krku po smrti manželky tři děti, a byl to právě on, kdo jim musel ukazovat cestu, učit je žít a přitom nezničit jejich osobitost. Půvabně působí trošku natvrdlý, fantazií nadaný Jim (Lukáš Král), dychtivý a v projevu bezelstný mladíček na pomezí puberty a dospělosti, v němž se sváří snaha o chlapáckost s dětskou hravostí. Daří se mu v obou polohách, a je to právě on, kdo svými kreacemi často rozesměje diváky. Za nimi trochu pokulhává Jonáš Romana Pomajba. ... Do hry dobře zapadá i Jakub Saic jako zakomplexovaný, rozumářský Will se smutnýma očima, který jako by se na konci příběhu společně s ostatními „vyléčí“ blahodárným deštěm. Překvapením pro mnohé asi bude obsazení Igora Bareše do role fanfaróna Starbucka. Od režiséra bylo výborným tahem obsadit tohoto charakterního herce do role, automaticky přisuzované krásným mladým mužům. Není jistě těžké zamilovat se do krásného romantika … ale tady nás Starbuck musí přesvědčit. A daří se mu to náramně. Starbuck vstupuje na scénu jako pochybná existence, zarostlý, v legračních kostkovaných kalhotách a odřeném klobouku. ...před očimase nám z obyčejného strejdy proměňuje v sympatickou bytost, člověka, který se celý život potýká sám se sebou, člověka nešťastného, hluboce vnímavého ke skrytým bolístkám ostatních. To, co Bareš umí zahrát očima, dokáže u nás jen málokterý herec. Bezprostřední blízkost, z které máme možnost jej sledovat, zážitek ještě umocňuje. Inscenace je takovou příjemnou, drobnou kapkou pozitivní energie, kterou v dnešní době plné katastrof potřebuje každý z nás...


jelena malostranská,
český rozhlas, 13.1.2005
OBCHODNÍK S DEŠTĚM VHODNÝM NA PRÁDLO
... hra Obchodník s deštěm má jistý potenciál nadčasovosti. I přesto však tvůrci, a především režisér Petr Hruška, jistě stáli před věčným divadelním problémem ne nepodobným ovládání živlu - jak ovládnout text tak, aby si získal divácký ohlas? Rozhodně musím říci, že tento živel se v Divadle na Prádle podařilo ovládnout, stejně tak jako Bill Starbuck, obchodník s deštěm, ovládne svůj déšť. I když přece jen trošku jinak - u Billa není jisté, zda to vskutku dokázal on, zatímco u inscenátorů je za zdarem cítit velmi poctivá práce, která je odměněna jak smíchem publika, tak jeho jihnutím a závěrečným bouřlivým potleskem. Déšť je v Nashově příběhu jednak reálnou životní nutností vláhy pro život, ale je to zároveň metafora. Zatímco dobytek umírá žízní, země prahne, farmářova dcera Líza prahne po lásce. A stejně tak jako už nikdo nedoufá v příchod deště, tak Líza již nevěří v lásku. A tu přijde protivný Bill Starbuck - obchodník s deštěm - a s ním nakonec přichází jak láska, tak déšť. ... Billa Starbucka ztvárnil Igor Bareš. V jeho podání od počátku v postavě cítíme něco falešného, co pochopíme teprve časem. Když vstoupí, či dalo by se říci vpluje, najednou je ho plný prostor, mluví ke všem, chová se sebejistě, jeho krok je houpavý a veškeré slovní útoky na svou osobu přechází s takřka "klausovskou" samolibostí. Pod maskou sebevědomého hejska se však ukrývá nesmírně citlivý snílek, a do poslední chvíle nevíme, zda svým vysněným lžím, či vylhaným snům sám nevěří. Z nesympatického podomního prodejce se stává sympatický zločinec a téměř všichni, kteří ho chtěli vystrnadit z domu, jej kryjí. ... Také postava Lízy, kterou hraje Kateřina Březinová, není lehká pro uchopení i pochopení. Tam, kde má Bill Starbuck masku, tam má ona uzavřenost. Kdesi v hloubi duše je to uzlíček emocí, ale ven jen tak něco nepustí. ... Vedle této uzavřené niterné polohy však Kateřina Březinová nabízí i výsostně komické herectví, a její postava tak je vskutku plnokrevná. Tak osobní věc, jakou je láska, však Líza neřeší sama. O její budoucnost se podle svých možností starají i její sourozenci - trošku jednodušší Jim (Lukáš Král), "přepřemýšlivý" Jonáš (Roman Pomajbo) - a její otec, nepříliš důvtipný H. C. Curry (Petr Křiváček). Právě z jejich rozdílnosti a odlišného pohledu na různé problémy vznikají základní konflikty. ... Z jejich hádek a pří vzniká velmi reálný obraz domácnosti, který je sice komický, ale svou pravdivostí až mrazí v zádech. ... pokud i vy hledáte východisko z množství průměrných inscenací, zavítejte do malostranského Divadla na Prádle na Obchodníka s deštěm.


jana slouková,
Houser 25.5.2005
VOLAT DÉŠŤ
... To, že romantické komedie patří k nejvyhledávanějším žánrům, není žádná novinka. Jako by však prostor, určený pro vyvolání lehkého smíchu, těžkých emocí a kradmých stisků partnerovy dlaně ovládali především tvůrci filmoví. Když se ale sejde silný příběh s výbornými hereckými výkony, strčí výsledek díky opravdovosti a atmosféře všechny popcornové návštěvy multiplexu hravě do kapsy. A Divadlu Na Prádle se to podařilo. ...Inscenace stojí především na výborných hereckých výkonech. ... Největší pozornost na sebe strhává Igor Bareš jako obchodník Starbuck, který se snaží vyvolat nejen déšť z nebes, ale i víru v sebe a v budoucnost z lidských duší. ...Pokud vaše duše také někdy potřebuje vláhu pozitivní energie, určitě se do malostranského Divadla Na Prádle vypravte.


 
 

psí matka







pavel kohout

drama p. kohouta podle románu světoznámého řeckého spisovatele pavlose matesise.

příběh obyčejné ženy, která doslova kráčela dramatickými dějinami 20. století. hra plná emocí, člověčiny, působivých lidských osudů. skvělá čeština, "rukopis" p. kohouta, jeho režijní vedení a především herecká osobnost m. málkové

hrají: marie málková
překlad: soňa dorňáková-stamu
režie: pavel kohout

cena vstupenek 220,-/140,- kč. na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp.

autorská práva zastupuje DILIA

 
 

rent

jonathan larson

muzikál rent slaví svůj triumfální návrat na pražskou divadelní scénu! broadwayský muzikál, který si anglickou verzí u nás získal oblibu diváků, stejně jako respekt kritiků, se díky tomuto obrovskému úspěchu nyní rozezní v českém nastudování. hvězdy pražských muzikálových divadel představí tuto průlomovou rockovou operu česky poprvé v praze již o vánocích! uvidíte své oblíbence, například z divadel hybernia, karlin, kalich a broadway, v intimním prostředí, blíže k divákům.

americký přelomový muzikál rent od jonathana larsona přepsal dějiny tohoto žánru. pro svou hudební kvalitu i sílu výpovědi je často srovnáván s nejslavnějšími tituly newyorské broadwaye. kritika ho dokonce označila za „nejlepší původní muzikál od roku 1950“. autentickým jazykem a moderní rockovou hudbou volně vypráví příběh slavné pucciniho bohémy. její děj přenesl do umělecké čtvrti současného new yorku, kde žije parta kamarádů, snažících se nepromarnit své životy, které mají jen v dočasném pronájmu.

obsazení:
mark cohen tomáš vaněk
roger davis roman tomeš / michael kluch
mimi marquez michaela doubravová / michaela horká
joanne jefferson vendula příhodová / lucie bakešová
maureen johnson barbara chybová / michaela zemánková
tom collins tomáš novotný / martin šemík
angel dumott schunard laco hudec / lucie brychtová
benjamin coffin milan malinovský / josef guruncz
v dalších rolích: kateřina sedláková / jitka jackuliak karel korsa / david bouša

scénář, hudba a texty jonathan larson
režie steve josephson
v českém překladu clive kafka
pěvecké nastudování milan malinovsky
choreografie tod a. kubo

více informací: http://www.rent-muzikal.com

ceny vstupenek: CZK450.00 - CZK650.00

http://www.informuji.cz/novinky/1579-na-vanoce-se-predstavi-dlouho-ocekavana-ceska-verze-muzikalu-rent/

 
 

rezidenční program - projekt synergie / 1+1=3


rezidenční program

pokladna uzavřena

rezidenční program - projekt synergie / 1+1=3 výzva ke spolupráci na projektu synergie / 1+1=3 obsazení volných pozic rezidenčních souborů pro oblast nezávislého divadla a divadla pro děti začátek projektu 1.1.2014. uzávěrka žádostí je 29.11.2013 ----------------------------------- zájemci o spolupráci na projektu mohou své přihlášky s označením projekt synergie /1+1=3 zasílat na mail produkce@napradle.cz nebo poštou na adresu divadlo na prádle, besední 3, praha 1, 118 00 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- vybraní rezidenti mají možnost získat k realizaci svých projektů hrací, zkušební, skladovací a kancelářské prostory dnp s plným provozně-technickým zázemím. výzva ke spolupráci je určena pouze nezávislým divadelním subjektům s nejméně dvouletou kontinuální uměleckou činností a jejichž umělecká činnost je zajišťována relativně stálým okruhem spolupracovníků domluva prohlídky divadla a případné dotazy : divadlo@napradle.cz žádost o spoluprácí by měla obsahovat : identifikační údaje subjektu (název souboru, právní forma, ičo, zastupující osoba, jméno, příjmení, titul, rodné číslo, adresa trvalého bydliště/sídla, doručovací adresa, e-mail, telefon) zhodnocení předchozí umělecké a produkční činnosti koncept a dramaturgický plán na rok 2014 + bodový plán na rok 2015 složení uměleckého souboru a produkce předpokládané zdroje financování recenze a ohlasy z předání žádosti o spolupráci nelze vůči divadlu na prádle uplatňovat žádné nároky. výběr rezidenta bude probíhat na základě vyhodnocených materiálů a setkání se zástupci souboru. s vybraným souborem bude uzavřena smlouva o spolupráci na projektu synergie/1+1=3 a to vždy v trvání jednoho kalendářního roku. uvádí divadlo na prádle

rezidenční program - projekt synergie / 1+1=3
výzva ke spolupráci na projektu
synergie / 1+1=3
obsazení volných pozic rezidenčních souborů
pro oblast nezávislého divadla a divadla pro děti
začátek projektu 1.1.2014.
uzávěrka žádostí je 29.11.2013
-----------------------------------
zájemci o spolupráci na projektu mohou své přihlášky s označením
projekt synergie /1+1=3
zasílat na mail produkce@napradle.cz nebo poštou na adresu divadlo na prádle, besední 3, praha 1, 118 00

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

vybraní rezidenti mají možnost získat k realizaci svých projektů hrací, zkušební, skladovací a kancelářské prostory dnp s plným provozně-technickým zázemím. výzva ke spolupráci je určena pouze nezávislým divadelním subjektům s nejméně dvouletou kontinuální uměleckou činností a jejichž umělecká činnost je zajišťována relativně stálým okruhem spolupracovníků

domluva prohlídky divadla a případné dotazy : divadlo@napradle.cz

žádost o spoluprácí by měla obsahovat :
identifikační údaje subjektu (název souboru, právní forma, ičo, zastupující osoba, jméno, příjmení, titul, rodné číslo, adresa trvalého bydliště/sídla, doručovací adresa, e-mail, telefon)
zhodnocení předchozí umělecké a produkční činnosti
koncept a dramaturgický plán na rok 2014 + bodový plán na rok 2015
složení uměleckého souboru a produkce
předpokládané zdroje financování
recenze a ohlasy

z předání žádosti o spolupráci nelze vůči divadlu na prádle uplatňovat žádné nároky.

výběr rezidenta bude probíhat na základě vyhodnocených materiálů a setkání se zástupci souboru.

s vybraným souborem bude uzavřena smlouva o spolupráci na projektu synergie/1+1=3 a to vždy v trvání jednoho kalendářního roku.

 
 

shpil zhe mir a lidele in yidish






klezmerská hudba a jidiš lidová poezie

zdramatizované písně a básně jazyka jidiš - až dodnes neodolatelného a přitažlivého "jazykového uličníka" - doprovází svými rytmickými skladbami a netradičními nástroji klezmer kapela - živě! přijďte a dozvíte se mnoho o židovském těle, duši a poetice.

jazyk jidiš - lingvistický neposeda, který umí v lidech vyvolat něžné city. vitální, ohebná, eklektická jidiš, jenž je pro židy nesmírně neodolatelná a přitažlivá až dodnes a která dokáže ovládnout i vaši pozornost a vaše city…

hrají, tančí a zpívají: v. kubánková, m.delišová, e. hodinová, J. vondráček a r.rýda
režie: helena glancová.

cena vstupenek 220,-/140,- na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp.
délka představení: 1 h 10 min, bez přestávky

česká premiéra 3.2. 2005

...TISK:

nikola richtrová
, roš chodeš - věstník židovských náboženských obcí, ročník 67, 4/2005.
JIDIŠ - ULIČNÍK NA PRÁDLE
Do tmavého, spoře osvětleného prostoru scény v úrovni diváků, s pozadím tvořeným černou oponou, vstupuje nejprve dvojice muzikantů - Josef Vondráček a Radek Rýda (členové klezmer skupiny Trombenik). Za doprovodu klarinetu - a později i méně tradičních nástrojů - přitančí tři herecké protagonistky v civilně pojatých kostýmech, jež zároveň korespondují se symbolickým zastoupením hereček jako žen tří různých generací. ... Hrajícím, zpívajícím a tančícím představitelám je rovnocenným partnerem živá kapela a pomocníkem pouze několik málo rekvizit: stoličky rozmisťované podle potřeby po scéně či různobarevné šály, které se mění jak v součást kostýmu, tak třeba v dítě v náručí matky. ... V přebásnění Miloše Doležala, v němž se vyváženě střídá jiskra i melancholie lidové slovesnosti, sleduje divák přechod od lyriky milostné a svatební k lyrice mateřské a veršům reflektujícím především rodinné vztahy a jejich sepětí s tradicemi dnů všedních i svátečních. Takový běh života ztvárňují... Martina Delišová s přirozenou lehkostí a energickou živostí mládí, ale i s jemným nádechem ironického nadhledu, ... Eva Hodinová v meditativnějších, ale i drásavějších tónech vroucné ustaranosti dospělé ženy a matky, Věra Kubánková v prohloubených polohách veselosti i smutku prosté moudrosti stáří.
Hravost, humor, ale i baladičnost a melancholie umocněné hudbou se střídají v pravidelném rytmu, představení se tak dynamizuje a zároveň si zachovává prostotu a hloubku i radost z přirozeného života pod Božím pohledem. Ať už zní písně a verše v jednotlivých hlasech, dvojhlasně či trojhlasně, ať už předsatevitelky tančí společně, samy pro sebe nebo pro kohosi nepřítomného, vždy vyprávějí příběh tak, jak se podle jedné ze zde uvedených moudrostí má - pokaždé znovu ožívají spolu s ním.

 
 

tajná pohádka (o hadovi)

j. folvarčný

nikdo ji nezná, ani vaše babička; nikdy nebyla v televizi a nenajdete ji v žádné knížce: je to totiž pohádka tajná. umím ji vyprávět jenom já a vy mi s tím doufám pomůžete, abych na všechno nebyl sám. za odměnu vám pak dovolím si ji zapamatovat a vyprávět, až jednou vyrostete, svým dětem. příběhu se může každý zúčastnit, podle míry vlastní odvahy. váš principál. příběh je vyprávěním o tom, jak byl kdysi had neskonale líný a následkem toho přišel o nožičky. účinkuje jakub folvarčný.

pohádkové neděle: cena vstupenek 90,- / 50,- kč
na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp
.

 
 

večeře s přáteli


večeře s přáteli - foto ze zkoušek - františek kreuzmann, daniel rous
večeře s přáteli - foto ze zkoušek - milena steinmasslová
večeře s přáteli - foto ze zkoušek
večeře s přáteli - foto ze zkoušek - kateřina březinová

d. margulies

pro všechny, kteří aktuálně prožívají a řeší to věčné téma lásky a rozchodů, rodiny, dětí, sexu, svobody je určena inscenace "večeře s přáteli" d. marguliese.

satirická komedie, která s nadhledem, ale nekompromisně a razantně demaskuje naše charaktery, je ověnčená řadou významných literárních a divadelních cen, včetně té nejprestižnější pulitzerovy ceny. kdo z nás nestál před tím nejtěžším rozhodnutím v životě.
svěží, moderní, černá komedie o manželství, přátelství, rizotu a hluboce dojímající lidskosti je rozhodně určena nejen ženám s bohatou osobní zkušeností. všechny ostatní vyděsí k smrti. chtělo by se křičet - vstup možný pouze s partnerem!

hrají: milena steinmasslová, daniel rous, kateřina březinová / barbara lukešová,
františek kreuzmann
překlad: adam novák
režie: petr hruška

PREMIÉRA 22. 9. 2008

cena vstupenek 260,-/150,-,- kč. na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp.

autorská práva zastupuje DILIA

 
 

vůz se senem




m.bartoňová, r. lücke

...nonverbální loutkové představení inspirované obrazy hieronyma bosche pro děti od 8 let a pro dospělé. co se asi odehrávalo předtím, než se postavy dostaly na obraz?

...animační dřevěné loutky v rukách dvou loutkoherců v pomalém rytmu obrazů, které prostupují jeden druhým. postavy z boschových obrazů žijí v loutkách příběhy, které se odehrály velmi pravděpodobně před tím, než se tito lidé - hudební nástroje a různé ovoce, napůl zvířata, napůl lidi, ušonůž, šarlatán a blázen dostali na obraz. žádná slova jen hudba.

hrají: michalea bartoňová a ralph lücke
výtvarník: michaela bartoňová
loutky: a. müller,
hudba: miroslav pudlák
režie: lambert blum

vhodné pro děti od 8 let a pro dospělé

pohádkové neděle: cena vstupenek 90,- / 50,- . na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp

délka představení 1 h 10 min, bez přestávky

ve spolupráci s divadlem naprádle uvádí divadlo tineola

poutavé představení, inspirované obrazy středověkého vlámského malíře hieronyma bosche - obrazná hra beze slov s komponovanou hudbou miroslava pudláka, vhodná zvláště pro studenty uměleckých škol, studenty zaměřené na filosofii, literaturu a umění. snaží se zodpovědět, co asi dělaly postavy předtím, než se dostaly na obraz. v rámci tohoto představení mají diváci možnost nahlédnout do zákulisí loutkového divadla, dozvědět se několik informací o práci s loutkami, výběru hudby pro loutkové představení, o metafoře a o komunikaci beze slov prostřednictvím loutek

 
 

vztekání aneb nečekaný výlet na planetu zlobidlex









m. zicháčková, j. hradecký

den, kdy cecílie fafíková přestane zlobit, bude vyhlášen za státní svátek. co potká zlobivou a ještě zlobivější cecílii v den jejích narozenin, vám prozradí náš hororově-pohádkový příběh. třeste se! oni existují!

hrají: týna průchová, michal hnátek, marie zicháčková a zdeněk kovář
výtvarník: lucie halgašová
zvuk, světla, foto: tomáš lohin
propagační foto: michal hradecký
scénář: marie zicháčková, jan hradecký
hudba a režie: jan hradecký

pro děti od 5 let

pohádkové neděle: cena vstupenek 90,- / 50,- kč
představení pro školy: cena vstupenek 60,- kč, pedagogický doprovod zdarma
na toto představení se vztahují výhody klubu přátel dnp
.


délka představení: 55 min.
premiéra 5. 12. 2009

generálním partnerem inscenace je všeobecná zdravotní pojišťovna ČR

 
 

zápalka aneb noc v kabaretu

m. doležalová

když srovnáš operu a kabaret, je to jasná volba. v opeře hrajou tlustý lidi, pití je tam směšně drahý a moc šumí, a navíc těm lidem je fakt blbě rozumět, místo pocem říkaj poooyyyooocccceeeeeemmmm. když nepůjdeš do opery, budeš kulturně mimo, když příjdeš k nám do kabaretu, budeš mimo z toho, jakej překrásnej výstřih...výstřih ze současného života předvedeme. jo a prej se to jmenuje zápalka, protože na konci přijde děvčátko se sirkama a zapálí celý divadlo. ale nevím jestli to není kec.

oprsklá parodie na současný svět s kapkou zasněné melancholie. přijďte si pročistit slzné kanálky.

hrají: n. řehořová, a. hendrychová, b. mudrová, j. skála, j.hofman, o. rychlý, h. vágnerová/ t. suchomelová, v. nová/ milada vaňkátová, m. sovová, p. hozman, š. vaculíková
režie: m. doležalová

premiéra 27. 4. 2010

cena vstupenek 220,-/140,-kč. na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp.

 
 

zdání o čase

zdeněk vodička

hudebně-poetický večer. verše zdeňka vodičky recitují kateřina březinová, petr křiváček a lukáš král. africké bubny: Jacques Bankanza Moliba. režie: petr hruška.

 
 

zima









jevgenij griškovec

...dramatická klauniáda o hře života a předurčené smrti.

...příběh dvou vojáků, vyslaných na tajný úkol do temného lesa za třeskuté zimy... co se děje ve chvílích největšího vypětí duševních i fyzických sil? tragický příběh se svéráznou poetikou a téměř pohádkovou atmosférou.

hrají: v. striežencová, l. král a t. kobr.
režie: alexandr minajev

cena vstupenek 180,- / 120,-. na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp.
délka představení: 1 h 20 min, bez přestávky

premiéra 20. 12. 2007
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...TISK:
recenze jany sloukové

KDYŽ VLÁDNE RUSKÁ ZIMA…
zatím poslední premiérou pražského divadla na prádle byla hra jevgenije griškovce zima, ve které v režii alexandra minajeva účinkují vladimíra striežencová, studentka posledního ročníku katedry činoherního divadla DAMU, a absolventi vyšší odborné školy herecké lukáš král a tomáš kobr.
jevgenij griškovec (narozen 1967) je považován za jednoho z nejznámějších současných ruských divadelníků. narodil se na sibiři a atmosféru ruského velkého prostoru zachycuje a přibližuje také ve svých textech. v roce 1991 založil divadlo, v němž během sedmi let uvedl deset premiér her založených na společné improvizaci, kterou stále používá i ve svých dalších hrách. stávají se tak neuzavřenou výpovědí člověka, který upřímně a přitom bez sentimentu sděluje vlastní zkušenosti i obecný pohled na život. za svou tvorbu obdržel několik cen, mezi nimi divadelní cenu za novátorský přístup, cenu na festivalu zlatá maska v moskvě nebo národní cenu triumph za úspěšné monodrama „jak jsem snědl psa“.
jeho hra zima – „dramatická klauniáda o hře života a předurčené smrti“ – popisuje příběh dvou vojáků, vyslaných na tajný úkol do temného lesa za třeskuté zimy... co se děje ve chvílích největšího vypětí duševních i fyzických sil? je možné potkat v lese čarokrásnou sněhurku? kde jsou hranice lidské duše? strachu, hrdosti, oddanosti a poslání?
na tragický příběh se svéráznou poetikou a téměř pohádkovou atmosférou se můžete přijít podívat do pražského divadla na prádle. zdá se, že se v tomto komorním prostoru v centru prahy, ve kterém kromě sálu a kavárny najdete i galerii, podařilo vytvořit další zajímavé představení, které dokazuje, že současné texty se nemusí zabývat pouze každodenními banalitami nebo sexuální perverzí.

 
 

…i motýli jsou volní






leonard gershe

...láfstory, kterou svět ještě neviděl.

…a někteří nikdy neuvidí. nebuďte mezi nimi! příběh o nelehkém dospívání, osamostatňování a lásce rámcově zasazený do doby přílivu vlny hippies.

hrají: a. kulovaná / m. doležalová, l. král, j. smutná a j. saic
překlad: ivo t. havlů
hudba: petr malásek
režie: karel smyczek

cena vstupenek 260,-/150,-,-. na toto představení se vztahují výhody pro členy klubu přátel dnp.
délka představení: 2 h 20 min, 15 minut přestávka

autorská práva zastupuje DILIA

premiéra 24.3.2006

leonard gershe
- narozen 10. června 1922 v New Yorku, dramatik, scénárista, skladatel, u nás neprávem nepříliš známý, proslavil se především svou spoluprací s filmem a televizí. Už v padesátých letech realizoval televizní seriál (Private Secretary) a především se podílel na vzniku oscarového muzikálu Funny Face (v hlavních rolích Audrey Hepburn a Fred Astaire, rok 1957), pod nímž byl podepsán nejen jako scénárista, ale spolu s Georgem Gershwinem také jako autor hudby. Zemřel 9. března 2002 následkem mrtvice.

K napsání Motýlů inspiroval Gershe podle vlastní slov rozhlasový pořad. Šlo o zpověď slepého mladého muže, který vyprávěl o svém životě a pocitech. Jeho schopnost vyrovnat se s handicapem Gershe upoutala.
_______

Když slyšíte dialogy jako -
"homosexuály teď cpou do všeho... do románů, do divadel, do filmů"
nebo
"nevím, proč se dneska hry i filmy tak soustřeďují na nahotu, oplzlosti a zvrácenosti"
či dokonce
"slyšela jsem sice, že to jde s divadlem z kopce, le netušila jsem, že je to až takový sešup"
- řeknete si, že jde o současný text. Ale Leonard Gershe ho napsal před více než třiceti lety a hru tak situoval do období začátku postupného odeznívání hlavní vlny hippies. A to jsme chtěli respektovat. Myšlenkově i pocitově je to podstatné především pro postavu dívky Jill (byť je to u ní někdy póza). Určitá odvázanost, bezprostřednost i vztah k volné lásce mají dneska, alespoň se domnívám, poněkud jiný obsah. A možná je v tom ale ode mne také kus nostalgie na vlastní mládí… Tento dobový rámec připomínám proto, že upřesňuje ono setkání dvou světů, v němž se Jill a Don „rozkoukávají“. Já doufám, že se nám to podařilo vyjádřit milou formou.
(Karel Smyczek)